Kontakt os på 7023 6330

Erfaren mægler skal styrke Lintrup & Norgart på transaktioner

 

ET NYT KAPITEL: Kenneth Tronier har efter en årrække som selvstændig atter fået en arbejdsgiver. Han ser frem til, at kunstig intelligens kan bidrage til at øge kundeoplevelsen.

 

 

Fra sommerens begyndelse har den erfarne brancheprofil Kenneth Tronier været at finde hos Lintrup & Norgart, hvor han pr. juni har fået titlen som Head of Transactions hos det københavnske mæglerfirma.


I sin nye rolle skal han dykke ned i, hvordan flere arbejdsopgaver kan automatiseres ved hjælp af AI og arbejde for at øge Lintrup & Norgarts markedsandel på transaktionsområdet.


Forud for tiltrædelsen har Kenneth Tronier været selvstændig i de seneste syv år og har tidligere været i 10 år hos Sadolin & Albæk, hvor han var director for Capital Markets i de sidste to år.

 

Hvilke opgaver glæder du dig til at tage fat på?
Som det er gået op for de fleste, kommer LLM/AI også til at revolutionere ejendomsbranchen, herunder formidling af fast ejendom. Det er man heldigvis helt opmærksom på hos Lintrup & Norgart, så en af de arbejdsopgaver, jeg bl.a. glæder mig meget til, er at dykke længere ned i den teknologiske udvikling med henblik på at automatisere flere arbejdsprocesser, så vi kan tilbringe endnu mere tid ude hos kunderne fremfor bag en skærm.

 

Herudover glæder jeg mig meget til at genaktivere mit gamle netværk fra min tid hos hedengangne Sadolin & Albæk efter en årrække, hvor formidling af ejendomme trådte lidt i baggrunden til fordel for et eventyr inden for ejendomsudvikling.


Der er heldigvis stadig velkendte ansigter tilbage rundt omkring på kontorerne, ligesom jeg glæder mig til at skulle ud og hilse på de mange nye mennesker, der siden er kommet til.

 

Hvordan adskiller dit nye job sig fra det gamle?
Det var lidt en tilfældighed, at jeg i 2018 blev selvstændig – en opsigelse drevet af en kombination af en god mavefornemmelse, der pludselig forsvandt ”overnight” kombineret med en voksende lyst til nye udfordringer.


Men at være en ”enmandshær” i et konsoliderende marked, hvor de store mæglerhuse bliver større og større, kan også være en lidt ensom rejse til tider, hvorfor jeg glæder mig meget til at arbejde teamsbaseret igen. I første omgang især i tæt parløb med Stig Lintrup og Nynne Ebbenæs, men ambitionen er naturligvis, at flere transaktionsorienterede kollegaer skal støde til i et fremadrettet perspektiv.


Herudover har man som ansat måske en tendens til at tage virksomhedsstrukturer, kollegaer, historik og brand recognition lidt for givet i en travl hverdag. Helt forståeligt, men værdien heraf bliver man hurtigt opmærksom på, når man pludselig er alene mod rov.


 

Hvilke mål håber du at indfri?
Det åbenlyse svar og primære mål er naturligvis at vækste Lintrup & Norgarts markedsandel på transaktionsområdet, så det på sigt matcher den førerposition, man har opnået på kontorudlejningsmarkedet gennem mange års hårdt arbejde.
Jeg skal ikke ind at revolutionere noget, men i stedet bidrage til at forfine arbejdsprocesser, give kunderne den bedst mulige behandling og opretholde Lintrup & Norgarts gode ry i markedet som en seriøs og kompetent samarbejdspartner.


Hvilke kompetencer skal du bidrage med i dit nye virke?
Helt tilbage fra min tid i Sadolin & Albæk lærte jeg værdien af at arbejde struktureret og analytisk med ejendomme, hvilket er værdier, jeg bærer videre ind i min nye rolle hos Lintrup & Norgart. Samtidig skal jeg naturligvis bidrage med min erfaring og netværk opbygget gennem 17 år i ejendomsbranchen.


Det, der måske differentierer mig en lille smule fra nogle af mine andre dygtige kollegaer i branchen, er, at jeg tillige kan bidrage med førstehåndserfaring inden for ejendomsudvikling, hvor jeg selv har haft jord under neglene, så at sige.


Det har givet en unik indsigt i krydsfladerne mellem f.eks. arkitektens, ingeniørens og brandrådgiverens ansvarsområder, men også en dybere forståelse omkring vigtigheden af materialevalg, de rigtige tekniske løsninger og ikke mindst samspillet med kommunernes byggesagsafdelinger.


Hvad har været med til at forme dig i dit arbejdsliv - hvorfor?
Jeg er meget taknemmelig for mine ti år i Sadolin & Albæk, der både fagligt og personlighedsmæssigt har spillet en væsentlig rolle for, hvem jeg er i dag, og hvor jeg udviklede min begejstring for ejendomme. Det var den perfekte læreplads og foregik i en tid, hvor ejendomsbranchen som helhed oplevede en meget stor grad af professionalisering, hvilket jeg ydmygt mener, vi også bidrog til.


Antallet af år som selvstændig var nok ikke blevet til syv, havde det ikke været for det samarbejde, jeg har haft med min kompagnon vedrørende ejendomsudvikling. Jeg har lært en masse, vi har fejret op- og nedture og ikke mindst haft en masse sjove oplevelser i hinandens selskab.


Men vigtigst af alt har samarbejdet udviklet sig til et tillidsfuldt og tæt venskab, som jeg er meget taknemmelig for.

 

Websitet bruger cookies for at forbedre din oplevelse, vurdere brugen af de enkelte elementer på websitet og til at støtte markedsføringen af vores services. Ved at klikke videre på websitet accepterer du websitets brug af cookies.
Læs mere om cookies.